Selsema Burung

“Doktor,” kata seorang ayah melalui telefon, “Anak lelaki saya menderita Selsema Burung.”
“Saya tahu,”jawab doktor.
“Semalam saya telah ke rumah anda dan memberinya ubat. Pisahkanlah dia dari semua orang yang ada di rumah.”
“Tapi, doktor,” kata ayah yang cemas itu.
“Dia telah mencium pembantu rumah kami.”
“Kasihan. kalau begitu dia juga perlu dikuarantin.”
“Tapi, doktor, saya juga telah mencium pembantu itu.”
“Wah, ini rumit. Bererti anda juga sudah menyimpan benih penyakit itu.”
“Ya, dan tidak lama setelah itu, saya juga mencium isteri saya.”

“Celaka,”jawab doktor, “Kalau begitu saya sudah dijangkiti.”

No comments:

Post a Comment

Penafian

Team Lawak Jenaka Online Ingin Menyampaikan Permintaan Maaf Yang Sebesar-besarnya Kepada Semua Pemilik-pemilik Artikel Lawak Jenaka Di Dalam Blog Lawak Jenaka Online Ini.

Semua Artikel Lawak Jenaka Diterima Dari Pengunjung & Peminat Blog Lawak Jenaka Online.

Team Lawak Jenaka Online Tidak Melakukan Plagiat Terhadap Blog-blog Lain.

Letakkan URL Anda.