Contohilah Ayam

Ada sepasang suami isteri yang kehidupan rumah tangganya kurang harmoni kerana sang suami terlalu banyak bekerja, sehingga ketika mereka jarang sekali berhubungan intim, adapun setiap kali sang isteri meminta, sang suami selalu menolak dengan berbagai alasan.

Suatu kali sepasang suami isteri pergi melawat ke suatu peternakan ayam di pinggir kota. Tuan empunya peternakan menemani si suami isteri melihat-lihat ‘isi’ peternakannya. Tiba-tiba seekor ayam jantan lalu di depan mereka, mengejar si ayam betina. Ketika “dapat” langsung saja ‘diterkam’. Anehnya si ayam betina tak memberikan perlawanan. ‘Kejadian’ ini tak luput dari perhatian si empu peternakan dan si suami isteri.a

“Encik, berapa kali si ayam jantan ini ‘menerkam’ si ayam betina sehari?” tanya sang isteri sambil melirik suaminya dengan ekspresi sinis…
“Ya, kira-kira empat atau lima kali sehari,” jawab si tuan ayam.
Si isteri terbelalak, lalu memandang si suami: “Abang, dengar itu, 5 kali sehari bang?”

Si suami tak hairan lalu mengajukan pertanyaan kepada tuan ayam: “Encik, sudah berapa ayam betina yang ‘diterkam’ si ayam jantan ini?”

“Kami punya banyak kandang ayam. Dalam satu kandang ada satu ayam jantan dan dua puluh ekor ayam betina,” jawab si tuan ayam.

“Sayang, awak dengar itu?”

No comments:

Post a Comment

Penafian

Team Lawak Jenaka Online Ingin Menyampaikan Permintaan Maaf Yang Sebesar-besarnya Kepada Semua Pemilik-pemilik Artikel Lawak Jenaka Di Dalam Blog Lawak Jenaka Online Ini.

Semua Artikel Lawak Jenaka Diterima Dari Pengunjung & Peminat Blog Lawak Jenaka Online.

Team Lawak Jenaka Online Tidak Melakukan Plagiat Terhadap Blog-blog Lain.

Letakkan URL Anda.