Lawak Orang Kedah

Di bandaraya kedah pagi tu agak lenggang sedikit sebab orang ramai bercuti sempena tahun baru,kelihata beberapa orang anggota polis dan trafik sibuk melakukan pemeriksaan didalam satu sekatan jalan raya.
kesemua pemandu motosikal diarahkan ketepi jalan raya untuk pemeriksaan lesen memandu,cukai jalan dan sebagainya.
Polis > Ketepi semuanya ye penunggang motosikal...jerit seorang sarjan trafik...!
tiba-tiba seorang penunggang cuba mengelak dalam sekatan tersebut...
Polis > hoi...hang nak lari mana tu..jerit..polis trafik!
Samat > tak da mana-mana tok..saja nak kedepan tu.ja..
Polis > lesen dan i/c awak ada..
Samat > ada tok..
Polis > hang p mana ? tanya ! polis.
Samat > tak dak nak pi mana pun!
Polis > aku tanya hang ? p mana?..
Samat > kan saya ada depan tok nie !..tok tak nampak ka.?
Polis > hang jangan nak loyar buruk ngan aku tau! aku tanya lain hang jawab lain.aku tanya hang nie lesen "P" ,tapi kat muto hang tak da pun hurup "P",
sebab tu aku tanya p mana?
Samat > oh..cek lupa nak tampal la tok? kata samat.
Polis > oh..hang lupa nak tampai ya..hang sain kat sini sat,yang ini hang pasti tak lupa punya..
Samat > habih..cek kena saman la..nie ye tok?
Polis > ya..la..nak buat macam mana,aku lupa nak padam nama hang kat surat nie tadi,pasai hang loyar buruk ngan aku.padam muka dengan hang..!
Samat > kena dengan aku....
kuang.....kuang.....kuang.....
Jangan selalu loyar buruk,nanti sendiri yang terkena..

No comments:

Post a Comment

Penafian

Team Lawak Jenaka Online Ingin Menyampaikan Permintaan Maaf Yang Sebesar-besarnya Kepada Semua Pemilik-pemilik Artikel Lawak Jenaka Di Dalam Blog Lawak Jenaka Online Ini.

Semua Artikel Lawak Jenaka Diterima Dari Pengunjung & Peminat Blog Lawak Jenaka Online.

Team Lawak Jenaka Online Tidak Melakukan Plagiat Terhadap Blog-blog Lain.

Letakkan URL Anda.