Patung Bogel

"Sepasang patung telanjang laki laki dan wanita, berdiri berhadap hadapan selama berpuluh puluh tahun di sebuah taman. Tanpa dapat melakukan apapun yang dikehendaki."

Suatu hari, datang la sang pari pari, dan dia merasa hiba dengan kedua patung tersebut, yang hanya boleh berdiri dan saling memandang je sesama sendiri.

Maka sang pari pari pun menyihir mereka menjadi hidup dan mengizinkan mereka melakukan ape-ape saje yang sangat mereka inginkan.

"Bagaimana?" tanya patung laki laki.
"Jom kita lakukan," sahut patung wanita.

Mereka pun menghilang dibalik semak semak, tak lama terdengarlah jeritan kecil dan suara tawa cekikikan, tetapi hal ini tidak berlangsung lama, saat kembali keluar dari semak, sang pari pari yang hairan berkata, "Waktu kalian masih panjang, manfaatkanlah waktu kalian, tak usah terburu buru…"

"Ini sudah bagus, waktu masih panjang lagi ?"

Dengan gembira kembali mereka ke semak semak.

"Jom kita sambung balik, aku tak puas lagi nih!" kata patung laki laki, "sekarang giliran kau yang pegang burung merpati sialan itu, biar aku pula yang berak kepalanya"

p/s:x baik dendam burung walaupun burung tersebut berak atas kita..redha jer..haha


Koleksi Lawak Hangat

No comments:

Post a Comment

Penafian

Team Lawak Jenaka Online Ingin Menyampaikan Permintaan Maaf Yang Sebesar-besarnya Kepada Semua Pemilik-pemilik Artikel Lawak Jenaka Di Dalam Blog Lawak Jenaka Online Ini.

Semua Artikel Lawak Jenaka Diterima Dari Pengunjung & Peminat Blog Lawak Jenaka Online.

Team Lawak Jenaka Online Tidak Melakukan Plagiat Terhadap Blog-blog Lain.

Letakkan URL Anda.